Film af Lotte Mik-Meyer

Temperament Afspil klip   1.11
Rum Afspil klip   2.04
Turner og Picasso Afspil klip   1.48

DVD'en indeholder begge filmene: "AT TEGNE" & "DET VI SER"

AT TEGNE
21 Filmiske noter / 90 minutter om "det at tegne".

AT TEGNE er 21 små fortællinger om tegnerens arbejdsproces på Den Klassiske Tegneskole på Ny Carlsberg Glyptotek. Lederen af skolen: Asbjørn Jakobsen, fører eleverne gennem æstetikken, teknikken og de eksistentielle spørgsmål, som opstår i tegingen.

AT TEGNE er en visuel og poetisk rejse for den, der vil fordybe sig i det at tegne, og i det at være et menneske, der udtrykker sig i Verden.

DET VI SER
Dokomumentarfilm / 58 minutter om Den klassiske Tegneskole

DET VI SER er en film om 4 unge kvinder og deres tegneproces.
I mødet med de klassiske skulpturer på Glyptoteket og tegnelæreren Asbjørn Jakobsen, opdager vi, at tegning kun delvist er et håndværk. Ligeså vigtigt er det at gøre sig klart, hvad der er betydningsfuldt for den, som tegner - som menneske.

Produktion: Barok Film A/S med støtte fra Det Danske Filminstitut, Danmarks Radio, Undervisningsministeriets Tips- og Lottomidler.
Instruktør og fotograf: Lottek Mik - Meyer. Klip: Bettina Tvede, Lyd: Gert Gregersen.
Musik: Henriette Groth. Producer: Anne Regitze Wivel.

Vejledende salgspris 149, –kr. Filmen kan købes i Ny Carlsberg Glyptoteks boghandel