Uddannelsen

Uddannelse på torsdag aftenskolen
Der undervises i tegnekunstens grundlæggende teorier og praksis. Tegning er det vigtigste redskab inden for de visuelle kunstneriske uddannelser, fordi man lære at vurdere og analysere visuelle relationer f.eks. proportions, - kontrast, - lys-toneforhold. Aftenskolen henvender sig til alle der ønsker videreuddannelse. Undervisningen retter sig imod arkitektur, animation, billedkunst, design og tegneserie. Udover motivation, kræves ingen særlige forkundskaber. Man tilmelder sig for 7 torsdage ad gangen, herefter kan man tilmelde sig igen. Kurserne begynder først i oktober og køre frem til maj.

Information om priser: Klik her eller på Facebook logo Besøg
den klassiske tegneskole
på Facebook

Aftenskolen: Undervisning på torsdage fra kl. 17.00-20.00.

Formål
Undervisningen giver indsigt i tegningens struktur og betydningsindhold. Som studerende erhverver du et grundlag for at anvende visuel Iagttagelse i forhold til personlig kreativitet og i forhold til videregående uddannelse.

Forelæsninger
Der vil være forelæsninger af halv times varighed der kan omhandle de grundlæggende begreber for iagttagelsestegning f.eks. - opmåling, transformering, struktur, - figuration, proportion, kontrast, bevægelse/rytme, rumopfattelse, og perspektiv, ornament og mønster.